Mahjong on lihtne mäng, mis koosneb 144 plaadist. Iga mängija saab 13 klotsi, diiler aga 14. Mängijad peavad moodustama segu, täites seadusliku käe. Paljud mängijad ei tea ikka veel, kuidas ühtsust moodustada, seega koostame selle juhendi, et neile sellest rohkem rääkida.
Mahjongi meldide mõistmine võib olla pisut keeruline, kuid me selgitame kõike. Mängijad peaksid lugema lõpuni, et kõik olulised teada saada. Alustame kohe.
Mängija käsi sisaldab melde, mis on mahjongi plaatide kollektsioonid see võib olla kas pong, kong, tšau või silmad. Seinalt klotside tõmbamine või teise mängija viskamise nõudmine on kaks võimalust segude loomiseks. Olenevalt sulandi moodustumisest on olemas mahjongi reeglid mis määravad, millisel mängijal on viskamise eelisõigus ja kas segu tuleks paljastada või mitte.
Pong
- Pong on kolmest identsest plaadist koosnev komplekt.
- Pongi võib moodustada mis tahes sobivate või auväärsete plaatidega.
- Boonusplaate ei saa pongi moodustamiseks kasutada, kuna need on kõrvale pandud ja komplektis ei ole kolme identset boonusplaati.
- Plaadid peavad olema identsed.
- Pong võib olla kas peidetud või paljastatud.
Kong
Neljast identsest plaadist koosnev täiskomplekt on tuntud kui kong. See on sama, mis Pong, kuid lisaplaadiga. Kongi tegemiseks on kolm võimalust:
- Varjatud Kong: Mängija võib välja kuulutada kongi, kui tal on kolm identset klotsi ja tõmmata klots, mis lõpetab nelja komplekti. Nad teevad seda, avades sulandi ja asetades kaks tükki keskele ja kaks tükki mõlemasse otsa, vastavalt üles ja alla.
- Avatud Kong: Mängija võib võtta ära visatud klotsi ja paljastada paljastatud või kokkusulanud kongi, kui ta saab seda kasutada kolme sobiva klotsi täitmiseks. Mängija kuvab oma kolm nuppu näoga ülespoole ja asetab varastatud viska kas kolme teise näoga ülespoole suunatud nupu kõrvale või keskmise klotsi peale.
- Exposed Kong Exposed Pongist: Mängija võib kongi välja kuulutada, asetades neljanda klotsi sulatatud pongi keskosa peale või asetades kõik neli paani esiküljega ülespoole ritta, kui tal on avatud pong, ja hiljem mängus tõmmata neljas klots mängust välja. seina. Mängija ei saa võtta ühendatud pongist neljandat nuppu, kui teine mängija selle ära viskab; selle asemel tuleb see joonistada.
Olulised punktid
- Kui kong on loodud, peab mängija tõmbama seina otsast täiendava plaadi ja seejärel plaadi ära viskama.
- Üks 13 klotsist, mis mängijal peab alati käes olema, ei sisalda neljandat kongitükki.
- Kongi ei tohi luua boonusplaatidega, kuna komplekt ei sisalda nelja identset plaati.
- Konge tasub koguda, et saada lisapunkte ja takistada vastastel võimalust saada teatud klotse.
Tšau
- Tšau luuakse kolme sobiva plaadi järjest sulatamisel.
- Meld peab olema samas mastis ja täpses numbrilises järjekorras.
- Mängijad ei saa numbreid vahele jätta ega 8-st või 9-st 1-le või 2-le liita.
- Kuna neil ei ole numbrilist väärtust, ei saa au- ja boonusplaate kasutada tšaud loomiseks.
- Ainult mängija, kelle kord tuli vahetult enne enda oma, saab varastada visata, et ehitada tšaud. Isik, kes moodustab kinnivõetud tükiga tšau, saab selle klotsi jaoks madalaima prioriteedi.
- Iga teine mängija võib selle klotsi üle teise mängija asemel kontrolli võtta, kui tal on seda vaja pongi või kongi võitmiseks.
- Tšau on kas peidetud või nähtav, nagu pong.
Silmad
Silmad, tuntud ka kui paar, on kaks identset plaati, mis on seadusliku võidukäe jaoks olulised. Nuppu ei saa võtta silmapaari loomiseks, välja arvatud juhul, kui mängija täidab samaaegselt kehtivat võidukäe.
Mängu saab katkestada nelja sündmusega. Need on järgmised:
Lill või hooaeg
Seina viimane plaat joonistatakse asendusplaadina alati, kui mängija joonistab lille või hooaja, tagades, et tal on enne viskamist vaja 14 tükki.
Teise mängija viskamise sulatamine
Teised mängijad võivad mängu lõpetamiseks võtta ühe mängija poolt ära visatud klotsi. Plaatide varastamise eeliste hulka kuulub kiirem võidukäe loomine ja lisapunktide teenimine. Samal ajal on puudusteks see, et tuleb osa oma käest teistele mängijatele paljastada ja väljakuulutatud kombinatsiooni ei saa muuta.
Veelgi enam, mängija peab määrama väljakuulutatava segu tüübi, kui ta seda väljaviskamise kaudu deklareerib, enne kui paljastab kolm või neli avatud paani.
Käe võitmine
Mäng peatatakse, kui käsi on võidetud, et hinnata käe elujõulisust. Pärast kinnitust saab mängija kätte käe väärtuse vastavalt konkreetse mängu reeglitele.
Käe võitmine viskamisel
Mängija kuulutab välja võidu ja avaldab oma võidukäe, kui ta saab mis tahes ajal kogu mängu jooksul kasutada teise mängija viskamist seadusliku käe lõpetamiseks. Käsi on sel hetkel läbi ja mahjongi skoorimine algab.
Kehtestatud lauareeglite alusel on stsenaariumi käsitlemiseks mitu meetodit, kui rohkem kui üks mängija saab kasutada äraviskamist jaotuse võitmiseks. Võitja võib välja selgitada, liites punktid, mida iga mängija oleks saanud mahaviskamise eest, valides järjekorras väljaviskajale kõige lähemal oleva inimese või andes samaaegselt võidud paljudele mängijatele.
Käe võitmine seinalt
Mängijal võib edu saavutada ka siis, kui tõmbab plaadi, mis lõpetab kehtiva käe. Seda võib nimetada ka seinalt võiduks. Hongkongi Mahjongi seinalt võitmine kahekordistab põhipunktid, mille iga kaotaja peab maksma.
Käe võitmine valevõiduga
Võidukäe väljakuulutamine on tehniliselt igal ajal lubatud. Mängijal peab siiski olema täielik ja seaduslik käsi. Kui ei, siis mängijat karistatakse.
- Karistamine toimub tabelireeglite alusel.
- Mängija saab teistele mängijatele oma punktid tagasi anda.
- Mängijat, kes teatab võltsvõidust, võib karistada ka sellega, et ta peab ülejäänud jaotuse mängima nii, et need mängud on ülespoole.
- Mõned strateegiad määravad karistuse kogu võistluse lõpus.
Kongi röövimine
Näidend, mida tuntakse kui kongi röövimist, on Hongkongi mahjongi haruldane, kuid samas kõrgeskooriline element. Kui mängija üritab kongi kuulutada, lisades sulatatud pongile neljanda nupu, kuid teine mängija saab seda nuppe kasutada jaotuse lõpetamiseks, on võitnud mängijal eelisõigus ja ta võib selle nupu eemaldada inimeselt, kes üritas kongi kuulutada. .
Mahjongi mängimine ei tähenda ainult reeglite või klotside õppimist. Edukaks mänguks on vaja teada mahjongis kasutatavaid segusid, nende valmistamist ja eri tüüpi sulandeid.
Mahjong pole nii raske, kui tundub. Mängu kohta on lihtsalt nii palju õppida. Aga kui mängijatel on täielik arusaam, on neil kahtlemata lõbus.