Mahjong pole keeruline mäng, kuid meeldejäävat teavet võib mõnikord olla liiga palju. Seetõttu ei tea mõned inimesed, kuidas mahjongis skoori lüüa. Kui mängijad soovivad mängida ainult ühte variatsiooni, tuleb meeles pidada mõnda asja.
Mängijad, kes otsivad, kuidas mahjongis skoori lüüa, on jõudnud õigesse kohta. Selles juhendis selgitame kõike, mis on seotud mahjongi skoorimisega. Niisiis, alustame kohe.
Kriteeriumid võivad koosneda teatud mahjong plaatide melds või muud positsioonid, käe mängimise viis, konkreetsete unikaalsete kombinatsioonikomplektide olemasolu jne. Kui mõned neist kriteeriumidest on teiste alamhulgad, hinnatakse ainult rangemate nõuetega kriteeriume, nagu näiteks ühe draakoni kombinatsioon. kõigi draakonite seguks.
Omandatud punkte saab mõne koodi rakendamisel teisendada üksikute mängijate punktisummadeks. Need skoorid konverteeritakse tavaliselt kohe mängijate vahel tehtavateks makseteks mahjongi mängides hasartmängude vormina.
Nii punktid kui ka punktisumma viitavad erinevatele ideedele; osalejad vahetavad raha vooru jooksul teenitud punktide ja muude kaalutluste alusel. Selle asemel võivad mängijad kasutada žetoone või muid sarnaseid märke.
Paljudes olukordades saab tasu ainult võitja, kusjuures kolme kaotaja punktisummat vähendatakse võitja kasumi võrra. Kuid osalejatevahelise makse seadistamiseks on erinevaid viise. Need on järgmised:
- Mängija, kes viib läbi viskamise, maksab kaks korda, kui mängija võidab äraviskamise teel.
- Iga kaotanud mängija peab tasuma kaks korda, kui mängija võidab viigiga.
- Mängija, kes sooritab viskamise, maksab ülejäänud kahe kaotanud mängija eest juhul, kui mängija võidab kõrge riskiga olukorrast.
Hiina mahjongi punktiarvestus
Mahjongis punktiarvestuse reeglid on järgmised:
- Konkreetsete segude, paaride ja boonusplaatide olemasolu põhjal liidab iga mängija oma käe põhipunktid.
- Iga mängija kahekordistab oma põhipunkte üks või mitu korda, lähtudes konkreetsete ebatavaliste segude või nende kombinatsioonide omandiõigusest. Võitja lisab täiendavaid põhipunkte mahjongi saavutamise ja võib-olla mitmel ainulaadsel viisil käe viimistlemise eest.
- Olenevalt sellest, kas tema käel on moodustunud ebatavalised mustrid, näiteks need, mis on tehtud täielikult auplaatidest või unikaalselt viimistletud, nagu näiteks paljastatud kongi varastamine, kahekordistab võitja oma põhipunktid ühe või enama.
- Igaüks kolmest kaotajast maksab võitjale kõik tema punktid.
- Kaotajad jagasid vahe omavahel punktideks.
- Oma tehingutes teeb East dubleerivaid makseid või kviitungeid.
- On palju erilimiidi käsi, mis omandamise korral annavad valdajale kõige rohkem tema käele määratud punkte.
Ameerika punktiarvestus
Ameerika versioonis kasutavad mängijad iga käe jaoks punktiväärtusega kaarti, mis määrab ainsaks legitiimseks võidukäeks kitsa arvu käsi. Kaks peamist Ameerika Ühendriikide Mahjongi reguleerivat organisatsiooni, National Mahjong League ja American Mahjong Association, kasutavad seda meetodit ning igal aastal toodetakse uusi kaarte, mis määravad kindlaks seaduslikud võidukäed. Iga kaart sisaldab sageli punktinõudeid, mis mainivad tulemuskaartide avaldamise aastat.
Shanghai punktiarvestus
Shanghai variandi hindamissüsteem on keerukas, paljude nõuete ja liialdatud hinnangutega haruldasemate käte jaoks, nagu kolmteist terminali. Tavaliselt on Shanghai variatsioonis minimaalne punktiväärtus, mis on tingitud pumbatud punktiväärtustest.
Singapuri punktiarvestus
Erinevat plaatide komplekti kasutades on Singapuri punktiarvestus võrreldav Hiina hindamismeetodiga. Siin kehtivad tavalised makseerinevused. Kuid on ka selliseid, mille puhul edasimüüja peab maksma ja saama kaks korda.
Hongkongi punktiarvestus
Hongkongi tavapärases hindamismeetodis kasutatavate tegurite piiratud arvu tõttu on skoor sageli halb. Punktide tõlkefunktsioon on tükipõhine funktsioon ja kehtivad üldised punktide muutjad.
Punktideta kätele antakse fikseeritud summa ja iga punkt kahekordistab skoori. Mängijad mängivad mõnikord lisapiiranguga, et võidukäe peab olema mingi punktiväärtusega, sageli vahemikus üks kuni viis punkti, kusjuures kolm on kõige sagedasemad. Seda seetõttu, et nullpunktiosutid on tavalised.
Jaapani punktiarvestus
Iga mängija alustab tulemusega. See summa jääb sageli 25 000 ja 30 000 vahele. See võib olla kokkulepitud algväärtus. Praegustes paanide seadistustes tähistab seda sageli rida tulpe järgmise nelja nimiväärtusega: 10 000, 5000, 1000 ja 100. Vardad meenutavad pikki Hiina doominoklotsid. Kui ei, siis on võrgus esitatud ainult punktide summad.
Mõne variandi puhul on kehtestatud punktilimiit. Tavaline punktide tõlkimise funktsioon, mis määrab punktidele konstantse hinde kuni esimese piiranguni, töötab paljudes olukordades, kus on piiranguid. Kui täiendavad piirangud on saavutatud, skoor tõuseb.
Punktide andmise piirang võib olla pigem hasartmängumotivatsioon. Kui punktipiirangud oleksid kuus ja üheksa punkti, hinnatakse seitsme või kaheksa punktiga kätt samaväärselt kuue punktiga, mis võib julgustada mängijaid püüdma üheksapunktilist kätt.
Seina suuruse kahanemisel võidakse mitmes versioonis kohaldada trahve kõrge riskiga äraviskamise eest. Mängijad, kes tegid kõrge riskiga viskeid, vastutavad võitja punktide katmise eest, kui mängija võidab või läheb ise pärast kõrge riskiga viske sooritamist välja. Viskamist loetakse ohtlikuks, kui on piisavalt lahtisi sulameid, mis näitavad, et enne selle väljaviskamist oleks see kindlasti võimaldanud piiratud käe lõpetamist.
Mõned komplikatsioonid tekivad siis, kui mängijad proovivad mängida erinevad mahjongi variatsioonid korraga. Seega on parem jääda ühe sordi juurde ja see kõigepealt meisterdada.
Selles juhendis käsitletakse erinevaid reegleid erinevate variatsioonide jaoks, et mängijad saaksid valida endale sobivaima. Oleme arutanud Hiina, Ameerika, Jaapani, Shanghai, Singapuri ja Hongkongi punktiarvestust. Loodan, et sellest piisab meeldivaks kogemuseks.